Friday, November 11, 2011

Pokok Asam Batu



Taraaaaa... cantik tak..... cantik tak....lama kan aku tak buat n3 pasal pokok2 ni kan.. sekarang musim pokok2 kembali balik dah... hihihihi...

ini pokok baru aku baru beli kat nurseri semalam...huhuhu... pokok asam batu..seingat aku lah...masa dolu2 mak aku suka tanam pokok ni.. bunga nya warna merah... fuyooo..sekarang dah ada mcm2.. warna oren, merah jambu, merah, kuning, kuning oren, oren merah.. ishhh ..mcm nak meroyan aku nengok nyer..nasib baik tgh2 bulan ni..kalu tak mau ..aku hangkut semuanya...

kata org yg menjual tu..pokok ni..senang jer nak maintain.. dia letak dlm rumah pun bley... tapi cuma memerlukan cahaya matahari yg minimum... jgn time aku beli bunga melambak2..last2 runtuh semua bunga2..tgl daun...

aku cuti semalam.. ini la..program aku... semalam balik jer dari kerja..skrip laki ...masa tu aku diam jer kat ruang tamu..tunggu riaksi dia bila masuk dapur...

si suami: haaaaa bila plak beli pokok niiihhh...berapa hengget plak dah nihhh..

si isteri: tadi..hehehehe..murah jer.. 13 hengget jer..cantik tak..cantik tak?

si suami: cantik ar...sebab buh dlm pasu ikea ni... kena la ngan pokok tu...

si isteri: dlm hati.. hmmmpphh..hampeh..kita tanya pokok... dia kata pasu dia plak..ye lah2 orang curi pasu dia...uwekkk

2 comments:

  1. haha..pasu ea yg dikatakn cantik..tapi siyes cantik lah bunga tuu :)

    ReplyDelete

WhAt dO u tHiNk?