Friday, March 11, 2011

25 tip langsing sihat tanpa ubat

1. Fokuskan langsing untuk sihat bukan utk cantik... ini kena sememangnyer kena ubah..hihihi... tambah2 dah tua nih.. metabolisme pun dah kurang.

2. Amalkan 25 langkah sesudah makan - selepas makan hendaklah berjalan bagi membantu menghabiskan kalori dari makanan. setiap 25 langkah 1 kalor di gunakan especially menaiki tangga. lakukannya secara santai.. wahhh aku tiap2 kali balik ke tanjung malim ni lagi byk..hihihi

3. Elakkan berbelanja ketika perut kosong....mmmm ini sememangnya aku pernah dengar sebelum ni... dulu aku tak percaya bila ada kawan aku kata laki dia kata kena makan dulu sebelum bershoping .. supaya nafsu kita tu tumpul sikit.. kalu tak percaya cuba korang makan dulu sebelum pegi pasar malam or supermarket..memang pandang semua mcm tak nak jer..memang menakjubkan.

4. Buat satu diari makanan.... rekod seberapa kerap dan berapa byk anda makan sehari dan juga tahap kelaparan dan perasaan ketika makan. perbaiki tabiat pemakanan kepada lebih sihat . komited kepada pelan diet anda.

5. Pilih piring rata dan bukan piring cekung.. aku pernah baca kena mkn dlm pinggan kecil.. situ tulis lagi besar pinggan kita lagi byk kita mkn.. ha Dr.Oz dlm tv pun kata yang sama. pasti kan kita ambil lauk dan sayur2 dulu sebelum ambil nasi. jika ingin tambah ..ambil sayur yer encikkk zahidi... keh keh keh..eh tak pasal2 kena bom ..dia.. eh ampun bang... makan di meja makan . dan elakan sambil menonton televisyen

nanti isnin sambung balik lah... nantikan sambungannyerrrr

No comments:

Post a Comment

WhAt dO u tHiNk?