Thursday, March 10, 2011

kena maintain lah....



heheheh.. tgk kerajinan nak berblog ni mencurah2 ..kah kah kah... esok lusa sonyap balik... kekadang bila aku sembang ngan kakak favorite aku di taiping bab2 nature bring beauty nih.. dia siap gelak2 kan ..sabo jer lah.. kekadang apa yang aku nak share org dah tahu berkurun lamanyer... kesian kan aku ni..

dulu memang aku tak percaya n tak mo percaya... yer lah pakai bedak sejuk jadi lawa la.. letak serbuk kayu manis ley ilangkan parut lah.. nak kempis kan perut guna kapur n air limau nipis la.. n macam2 lah.. aku memang tak percaya nak mampus.. yang aku percaya... nutrien2 bley di serap hanya melalui perut..which is so obviously yang membuat kan aku beso bebeno sekarang...keh keh keh... memang aku tak mo percaya.. maybe sometime aku pikir mungkin aku being bless by god sebab dikurniakan kulit yang byk songel.. tak bermasalah .. org lain sibuk cari solution nak settle masalah kulit la.... tu sebab org lain tau dulu..

bila dah jadi mommy si nazar muhd ashraf nih.. baru la aku tau langit tu tinggi rendah sebab memang tak menghiraukan kecantikan.... during pregnancy mesti la hormon dlm badan berubah.. kulit jadi itam bak dayang senandung... kulit jadi kering... rambut gugur..nak nak lagi lepas bersalin nih... mcm2 masalah....tambah pulak ngan umur yang semakin matang nih... bukan tua yer tuan puan....org kata apa? kolagen dah kurang... tu sebab nyer kita nengok bb baru lahir tu.. kuku cantik .. kulit licin mcm kulit mempelam apple ranggup... gebu...sebab dlm badan diorang kolagen masih byk.... bab kolagen nih..nanti aku sambung in next post... dah mcm panjang esei 350 patah perkataan la plak... hehehehe

No comments:

Post a Comment

WhAt dO u tHiNk?