Tuesday, October 18, 2011

Chocolate Oreo Jelly Recipe






Assalamualaikum... munink.. munink.. hihii...tido lena tak malam tadi...ujan kan! sedap tido...hehehe

semalam aku ada janji nak buh resepi utk resepi utk my weekend project aku...check it out!!

Bahan-Bahan

*1/2 paket agar-agar stripe (20gm) -kerat separuh
*6 Keping biskut coklate oreo (buang krimnya)saya gula yg oreo ice-freeze tu (sedap sbb ada rasa mcm blueberry gitu) bau wangi
*2 cawan air
*2 cawan susu segar
*1/2 cawan gula
*1 ikat daun pandan
*2 sudu besar serbuk koko

Cara-cara

1. Rendam agar2 kira-kira 2 jam sebelum direbus, kemudian masukkan 2 cawan air kemudian rebus agar2 bersama daun pandan . pastikan agar2 larut

2. Sementara itu masukkan susu segar, biskut oreo, gula dan sebuk koko - kisar halus, kemudian curah dalam periuk agar2 tadi

3. Setelah sebati, curah dalam acuan dan setelah sejuk boleh masukkan dalam peti sejuk.

Senang kan.. kalau nak jelly ni nampak lagi pekat.. boleh bubuh la lebih biskut oreo...berjaya jugak aku menggunakan agar2 kering ni..selalu tercair la..tak larut lah...but this time menjadi..

pagi tadi aku sempat la potong2 agar2 ni..untuk bagi geng2 bas sekolah merasa..yang jelly kali ini diorang kata sedap..sampai suh aku email kat diorang resepi pagi nih....

sekarang kalu aku berekperimen masakan lagi ..aku dah tau..sapa bley tolong habiskan...yesss geng bas sekolah aku lah kah kah kah...pahala pun dapat ...sharing is caring....hihih...tulah my dear n baby bukan makan sgt pun benda manis2 mcm ni...tambahan jelly2 ni...aku je big fan of dessert nih... dlm rumah tu...

tapi next time kena pastikan sedap la..kalu tak sedap jawabnya...mengeras dlm peti ais la sebelum kena hukuman buang daerah..hehehe...

cuba la.. resepi ni..senang kan... kalau panas2... makan jelly2 sejuk ni..mcm meluncur laju ke tekak..hehehe

2 comments:

  1. amboi cik puan tu skang rajin masak memasak ye...jelesla...ehehe...comeinye jelly2 tu kalau anak2 ratu tgk sure dorang geram...ada mood baik nnti ratu cubala..thanks for the recipe.. :)

    ReplyDelete
  2. Mekaceh ar na bagi resepi... lepas ni leh wat bisnes oreo coklat jelly plak... hehehe... Nak try la wat pas ni, mmg nmpk senang... Nnt kalo sy dtg mcm2 nak requset suh awk msk na... ye la org lg pro dr kiter msk kan.. hehehe... time dok sane dulu tak de la se pro cam ni, ni awk plak yg da mcm superb chef da... hehehe... neway... truskan pejuangan, mane tau leh bukak kedai mkn lak ek... hahahahaha...

    ReplyDelete

WhAt dO u tHiNk?